concept & trends

concept & styling voor Tica, fotografie door Sonja Velda

STYLING CONCEPT

Het is belangrijk dat alle bedrijfsuitingen bij je bedrijf of merk passen en dat deze uitstralen wat je wilt communiceren. Dat de klantbeleving in de winkel, op social media, op de website èn wanneer er contact is met medewerkers van je bedrijf steeds hetzelfde is. Als je als bedrijf een consistente uitstraling hebt, die klopt bij je identiteit en boodschap, heb je een groot voordeel ten opzichte van de concurrent. De klant herkent je bedrijf als merk en het is meteen duidelijk waar je voor staat.

Steeds meer zijn de waarden van je bedrijf of merk van belang. Mensen voelen waar je voor staat en kiezen op basis daarvan wel of niet voor jou. Deze waarden zouden in je fotografie en communicatie herkenbaar moeten zijn. Hoe je dit het beste kunt doen? Daar denken we graag over mee.

Voor veel van onze opdrachtgevers zijn wij werkzaam in meer dan 1 styling discipline. We zijn betrokken bij verschillende visuele uitingen van het bedrijf, zowel on- als offline. We visualiseren trends, kijken mee naar collectie, ontwerpen en maken kleurenplannen voor de winkel of beursstand, verzorgen de retail styling en fotostyling

We vinden het heel fijn om bij al deze disciplines betrokken te zijn; zo kunnen we een compleet beeld neerzetten en krijgen we die consistente uitstraling echt voor elkaar.
Enkele opdrachtgevers voor wie we dit doen: HML bedding, Apple Bee en Trendhopper.

Weet je nog niet zo goed waar je behoefte aan hebt wat betreft styling? Je kunt ook bij ons terecht om gewoon eens een blik te werpen op het visuele deel van je bedrijf of merk. Door onze ervaring in verschillende creatieve disciplines zijn wij gewend “breder” te kijken. Neem gerust contact op, samen krijgen we vast wel helder waar aan gewerkt mag worden.

REACTIES

Mark van de Laarschot, HML bedding: “Reeds een aantal jaar werken we naar volle tevredenheid met PURE styling. Heidi werkt altijd rustig, constructief, professioneel en zeer gestructureerd. Ondanks of juist dankzij deze aanpak overheerst telkens opnieuw de hartelijkheid op zowel de set als op de uiteindelijke foto’s. Keer op keer weet ze het gevoel dat wij in ons bedrijf hebben te vertalen met onze eigen producten naar waanzinnige plaatjes die geheel aansluiten bij de actuele stijlen.”

mixplein duurzame woonbeurs, fotografie Heidi Willems
vrije productie, fotografie Nicole Minneboo
vrije productie, fotografie Peggy Janssen

TRENDS & COLLECTIE

We visualiseren al ruim 6 jaar de komende interieur trends. We zijn goed op de hoogte van wat er speelt in de markt en kunnen ons inleven in de doelgroep. We bezoeken elk jaar de belangrijkste internationale beurzen, maar kijken ook naar de maatschappij, kunst, mode en gewoon om ons heen om te kunnen aanvoelen wat er gaat spelen.

DUURZAAMHEID

De laatste jaren komt in elk trend report het woord duurzaamheid duidelijk naar voren. Duurzaamheid is niet een nieuwe trend, maar gaat de basis worden van alles wat we doen. Het is hard nodig dat we veranderingen doorvoeren. Dat we het anders gaan doen. Meer sustainable. Natuurlijk wil je als merk of producent je klant aanspreken en een collectie bieden die commercieel is en laat zien dat je weet wat er speelt. Hiervoor hoef je echter niet 2 x per jaar een volledig nieuwe collectie te maken.

Sowieso gaan de veranderingen qua kleur en dessin veel minder hard dan vaak gedacht wordt. Je kunt met een kleine aanpassing in je collectie en andere styling een compleet nieuw beeld neerzetten dat jouw klant nog steeds aanspreekt.

We roepen dus graag op tot tijdlozere, kwalitatieve collecties. Producten die lang meegaan, met een goed design en gemaakt van sustainable materialen. We denken hier ook graag over mee, samen met product manager Ester Willems. Stuur gerust een mailtje naar Ester of naar ons als je meer wil weten hierover.

Wil je dat we met je mee sparren over je collectie op het gebied van merkuitstraling en duurzaamheid? Dat kan! Lees meer over de collectie sparring sessie.

Hiernaast kunnen wij je ontzorgen en ondersteunen bij de verbeelding van die collectie op een manier die je als merk versterkt, je waarden en identiteit laat zien en je onderscheidend in de markt zet. Lees meer bij fotostyling.

INTERESSE?

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden of heb je nog vragen? Neem dan even contact met ons op. Mail naar info@purestyling.nl of bel direct 073 – 260 02 22. We helpen je graag verder.