retail styling

concept & styling voor Tica, fotografie door Sonja Velda

RETAIL STYLING & MERCHANDISING

JUIST NU

Met een goede winkelstyling kan de omzet verhoogd worden. Iedereen is gevoelig voor sfeer en het is dus belangrijk dat de collectie op een commerciële, maar ook creatieve en inspirerende manier wordt gepresenteerd.

Juist nu, in tijden van zware concurrentie door online verkoop, is het belangrijk je als winkel door middel van styling te onderscheiden van de concurrentie. Styling geeft de winkel identiteit en verrast en inspireert de klant. Online is dit lastiger, maar in de winkel zijn hiervoor legio mogelijkheden, laten we die dan ook gebruiken!

JARENLANGE ERVARING

PURE styling heeft een jarenlange ervaring op het gebied van retail styling en visual merchandising. We hebben ons gespecialiseerd in styling van grote meubelconcepten zoals Trendhopper en Lederland. We werken voor diverse merken als Harvink en Urban Nature Culture. Hiernaast krijgen wij opdrachten van diverse woonwinkels in het midden – en hogere segment en concept stores als interieurkabinet Mechelen.

TRENDS & RETAIL

Het is heel belangrijk dat de klant de kleuren en trends die online en in de bladen zichtbaar zijn terug ziet in de winkel. PURE styling is ook hierin expert en kan de huidige en komende trends vertalen naar de winkelvloer. We kunnen actuele kleurenplannen maken en passende trend presentaties ontwerpen en uitvoeren.
Voor inkoopcentrum Tica doen we dit sinds december 2016. De retail klant van Tica wordt geinspireerd om de gevisualiseerde trends in zijn eigen winkel toe te passen. Ook schrijven we regelmatig een trend post voor de Tica website.

Wij werken met een ervaren en op elkaar ingespeeld team van junior en senior stylistes. We zorgen ervoor dat de winkel in korte tijd een geheel nieuwe en inspirerende uitstraling heeft.
Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

RETAIL CONCEPT

Je kunt bij ons terecht voor een compleet ontwerp van een retail concept en -interieur. Dit kan een winkel zijn, maar ook een beursstand.
Een concept ontwerp is altijd een langer traject waarbij de opdrachtgever nauw betrokken is. Heel belangrijk is dat we het juiste startpunt hebben: markt, doelgroep, prijsniveau en gewenste sfeer en stijl worden doorgenomen. Vaak is er al een (nieuw) logo en website, dan is dat een heel goed uitgangspunt.
Bij retail concepten starten we met het maken van een aantal moodboards. Deze bespreken we met de opdrachtgever. Als helder is welke sfeer het gaat worden gaan we aan de slag met het interieur van winkel of beursstand.
Indeling, routing, kleurenplan, verlichting, styling & visual merchandising zijn de factoren die hierin meegenomen worden. We visualiseren het ontwerp door middel van moodboards, plattegronden en perspectieven. Ook ontwerp en maatwerk tekeningen van stellingen, kasten e.d. kunnen we verzorgen.

REALISATIE & STYLING

Voor de realisatie van het ontwerp verwijzen wij je graag door naar specialistische vakmensen, met wie we vaker samenwerken.
Na realisatie zetten wij graag de puntjes op de i met de styling. Styling máákt het ontwerp: door middel van de juiste planten, verlichting en accessoires gaat het plaatje kloppen.

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden of heb je nog vragen? Neem dan even contact met ons op. We voorzien je graag van meer informatie.

Angelique Uittenbogaard, manager Lederland: “Voor de aankleding en styling van onze showrooms hebben we de hulp ingeroepen van Heidi Willems van PURE styling. Heidi is voor aanvang van het project langs geweest om te inventariseren en ideeën te opperen die wij op de vloer al konden uitvoeren voordat Heidi kwam stylen. In 2 dagen zijn er 2 showrooms van ca. 1500 m2 gerestyled en wij zijn zeer blij met het resultaat. Heidi heeft ervoor gezorgd dat de klanten en de medewerkers weer een WAUW-reactie kregen in dezelfde winkel! 
Heidi kan zich zeer goed inleven in de klantgroep en de daarbij behorende stijlen. Ze weet met eenvoudige hulpmiddelen een maximaal resultaat te behalen. Heidi is in staat om “out of the box” te denken. Ze toont lef en neemt het voortouw in het opperen van ideeën. Ze werkt zeer zelfstandig, maar staat ook open voor onze mening c.q. wensen. Het is een harde werkster die er niet voor terug deinst om de handen uit de mouwen te steken. Wij zijn er over uit! Heidi hoort bij Lederland! :-)”