retail styling

concept & styling voor Tica, fotografie door Sonja Velda

RETAIL STYLING & MERCHANDISING

STYLING MAAKT JE IDENTITEIT ZICHTBAAR

De juiste styling geeft je winkel identiteit en verrast en inspireert de klant. Iedereen is gevoelig voor sfeer en het is dus belangrijk dat de collectie op een commerciële, maar ook creatieve en inspirerende manier wordt gepresenteerd. Online is dit lastiger, maar in de winkel zijn hiervoor legio mogelijkheden, laten we die dan ook gebruiken!

Je kunt ons inzetten voor styling en merchandising van je winkelformule. Wij werken met een ervaren en op elkaar ingespeeld team van retail stylistes. We zorgen ervoor dat je winkel in korte tijd een geheel nieuwe en inspirerende uitstraling heeft.
Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

WINKELINTERIEUR

Styling is één ding, maar de basis is je winkelinterieur. De look & feel van je merk of concept en de waarden ervan moeten in het winkel interieur duidelijk naar voren komen. De juiste klant moet zich fijn voelen in de ruimte en zich herkennen in de uitstraling.

Maar al te vaak zien we dat dit niet zo is. Een merk of retail formule heeft online een compleet andere uitstraling dan wanneer je de winkel(s) bezoekt. In de twintig jaar dat we dit werk doen zijn we dit vaak tegengekomen. Je geeft dan als merk tegenstrijdige signalen af aan je klant. Je spreekt op verschillende plekken verschillende klantgroepen aan met als gevolg dat geen enkele groep zich ècht herkent.

Een consistente uitstraling die echt klopt bij wie je bent en wat je wil vertellen als merk is ‘key’. Wanneer je een duurzaam merk bent, is dit wellicht nog wel belangrijker.

TRENDS & COLLECTIE

Je hoeft dus ook niet met elke trend mee te gaan. De vraag ‘past dit bij ons merk of concept’ is belangrijk en kan niet worden overgeslagen. De trends die aansluiten bij je concept kunnen je concept aanvullen en versterken. Bewust kiezen voor wat bij jou en bij je klant past is essentieel.

Natuurlijk is het belangrijk dat de trends die wèl bij je passen in je winkel te zien zijn. Dit hoeft echter niet per se in de vorm van een compleet nieuwe collectie; je kunt de trends ook door middel van styling in je winkel laten zien. Zo inspireer je je klant en laat je zien dat je met dezelfde collectie hele verschillende sferen kunt maken.

CONCEPT ONTWERP

Je kunt bij ons terecht voor een compleet ontwerp van een retail concept en -interieur. Dit kan een winkel zijn, maar ook een beursstand.
Een concept ontwerp is altijd een langer traject waarbij de opdrachtgever nauw betrokken is. Heel belangrijk is dat we het juiste startpunt hebben: markt, doelgroep, prijsniveau en gewenste sfeer en stijl worden doorgenomen. Vaak is er al een (nieuw) logo en website, dan is dat een heel goed uitgangspunt.
Bij retail concepten starten we met het maken van een aantal moodboards. Deze bespreken we met de opdrachtgever. Als helder is welke sfeer het gaat worden gaan we aan de slag met het interieur.
Indeling, routing, kleurenplan, verlichting, styling & visual merchandising zijn de factoren die hierin meegenomen worden. We visualiseren het ontwerp door middel van moodboards, plattegronden en perspectieven. Ook ontwerp en maatwerk tekeningen van stellingen, kasten e.d. kunnen we verzorgen.

styling trend Tica
styling stijlstudio Trendhopper
mixplein duurzame woonbeurs

REALISATIE & STYLING

Voor de realisatie van het interieur verwijzen wij je graag door naar specialistische vakmensen, met wie we vaker samenwerken.
Na realisatie zetten wij graag de puntjes op de i met de styling. Styling máákt het ontwerp: door middel van de juiste planten, verlichting en accessoires gaat het plaatje kloppen.

RETAIL SPARRING SESSIE

Heeft ons verhaal je interesse en zou je graag eens met Heidi sparren over je retail concept en interieur? Dat kan!

Vaak zie je na een aantal jaar zelf niet helemaal meer of alles wel klopt. Gaandeweg worden bepaalde keuzes gemaakt, je went eraan en ziet ook niet meer wat er anders kan. We werpen graag een frisse blik op je merk en winkel in de vorm van een Retail sparring sessie.

Heidi komt naar je toe en kijkt met je mee naar de visuele uitstraling van je merk op alle gebieden. Je kunt in 2,5 tot 3 uur op locatie alle vragen kwijt die je hebt. Je ontvangt onze input binnen een week verwerkt in een document met allerlei links en voorbeelden. Hiermee kun je zelf gericht aan de slag met wat er nodig is. Op basis van het advies kun je ons of mensen uit ons netwerk inzetten, maar je bent ook helemaal vrij om dat niet te doen.

De investering voor een retail sparring sessie bij jou op locatie is € 850,- ex BTW inclusief reistijd en reiskosten. (binnen 200 km rondom Den Bosch)

INTERESSE?

Wil je een retail sparring sessie boeken, ben je nieuwsgierig naar ontwerp en styling mogelijkheden of heb je nog vragen? Neem dan even contact met ons op. Mail naar info@purestyling.nl of bel direct 073 – 260 02 22. We helpen je graag verder.

REACTIES

Angela Nas, manager Trendhopper Zoeterwoude: “Ieder jaar vragen wij PURE styling om onze winkel voor de woonmaand een complete make – over te geven. Heidi maakt voor ons een kleurenplan en samen overleggen we waar we welke studio zullen plaatsen.
Ze luistert dan goed naar onze wensen maar komt zelf ook pro-actief met inspirerende ideeën en oplossingen. Nadat wij de winkel geverfd, behangen en de meubels volgens plan geplaatst hebben komt Heidi met haar creatieve team om onze winkel in 2 dagen compleet te restylen. Met een fantastisch resultaat is onze winkel dan weer volledig volgens de nieuwste trends. Buiten dat de klanten razend enthousiast zijn, krijgen ook alle verkopers weer vernieuwde energie en zijn ze weer trots om te werken in zo’n mooie winkel.”

Angelique Uittenbogaard, manager Lederland: “Voor de aankleding en styling van onze showrooms hebben we de hulp ingeroepen van Heidi Willems van PURE styling. Heidi is voor aanvang van het project langs geweest om te inventariseren en ideeën te opperen die wij op de vloer al konden uitvoeren voordat Heidi kwam stylen. In 2 dagen zijn er 2 showrooms van ca. 1500 m2 gerestyled en wij zijn zeer blij met het resultaat. Heidi heeft ervoor gezorgd dat de klanten en de medewerkers weer een WAUW-reactie kregen in dezelfde winkel! 
Heidi kan zich zeer goed inleven in de klantgroep en de daarbij behorende stijlen. Ze weet met eenvoudige hulpmiddelen een maximaal resultaat te behalen. Heidi is in staat om “out of the box” te denken. Ze toont lef en neemt het voortouw in het opperen van ideeën. Ze werkt zeer zelfstandig, maar staat ook open voor onze mening c.q. wensen. Het is een harde werkster die er niet voor terug deinst om de handen uit de mouwen te steken. Wij zijn er over uit! Heidi hoort bij Lederland! :-)”