concept & trends

trend intuition, fotografie door Nicole Minneboo

CONCEPT

Het is belangrijk dat alle bedrijfsuitingen bij de organisatie passen en dat deze uitstralen wat je wilt communiceren. Een bedrijf dat een consistente uitstraling heeft, die klopt bij de identiteit en boodschap van het bedrijf, heeft een groot voordeel ten opzichte van de concurrent. De klant herkent het bedrijf als merk en het is meteen duidelijk waar het bedrijf voor staat.

PURE styling kan een compleet concept vormgeven (meer hierover bij retail styling en interieurontwerp) maar je kunt ook bij ons terecht om gewoon eens een blik te werpen op het visuele deel van de organisatie. Door onze ervaring in verschillende creatieve disciplines zijn wij gewend “breder” te kijken.

Voor veel van onze opdrachtgevers zijn wij werkzaam in meer dan 1 styling discipline. We zijn betrokken bij verschillende visuele uitingen van het bedrijf, zowel on- als offline. We visualiseren trends, kijken mee naar collectie, maken kleurenplannen voor de winkel of beursstand, verzorgen de retail styling en fotostyling. 

We vinden het heel fijn om bij al deze disciplines betrokken te zijn; zo kunnen we een compleet beeld neerzetten en krijgen we die consistente uitstraling echt voor elkaar.
Enkele opdrachtgevers voor wie we dit doen: HML bedding, Tica en Trendhopper.

TRENDS & COLLECTIE

Wil je een collectie die ‘spot on’ is, die klopt bij je merk en de klantgroep en aansluit bij de juiste trends, op de juiste tijd? 
Heidi visualiseert al ruim 6 jaar de komende interieur trends. Ze is goed op de hoogte van wat er speelt in de markt en kan zich inleven in de doelgroep. Ze bezoekt elk jaar de belangrijkste internationale beurzen, maar kijkt ook naar de maatschappij, kunst, mode en gewoon om zich heen om te kunnen aanvoelen wat er gaat spelen. Heidi heeft een passie en natuurlijk gevoel voor trends en het is inmiddels gebleken dat ze er niet vaak naast zit.

Hiernaast kunnen wij je ontzorgen en ondersteunen bij de verbeelding van die collectie op een manier die dit alles nog versterkt, die je als merk onderscheidend in de markt zet.

TRENDBOEK

In september 2018 zijn we gestart we met de uitgave van een trendboek, gericht op de interieur branche. Dit boek visualiseert de komende (1 tot 2 jaar vooruit) trends in kleur, vorm, materiaal en dessin. Het is ideaal bij collectioneren, maar ook heel bruikbaar als handleiding voor bijvoorbeeld een fotoshoot. Onderscheidend ten opzichte van andere trendboeken is dat het echt gericht is op de interieur branche. Elke trend heeft een algemeen deel met uitleg en inspiratie, maar ook meteen een vertaling naar concrete (Pantone) kleuren, vormen, dessin en materialen. Praktisch toepasbaar dus.

Als je graag onze hulp wilt met het toepassen van de trends uit het trendboek op je collectie dan kan dat natuurlijk ook. Bel of mail gerust als je meer wilt weten.

In de shop kun je het boek color & trends 2019 | 2020 terug vinden en bestellen.

Mark van de Laarschot, HML bedding: “Reeds een aantal jaar werken we naar volle tevredenheid met PURE styling. Heidi werkt altijd rustig, constructief, professioneel en zeer gestructureerd. Ondanks of juist dankzij deze aanpak overheerst telkens opnieuw de hartelijkheid op zowel de set als op de uiteindelijke foto’s. Keer op keer weet ze het gevoel dat wij in ons bedrijf hebben te vertalen met onze eigen producten naar waanzinnige plaatjes die geheel aansluiten bij de actuele stijlen.”